8 mituri despre marketing-ul digital - Online MARK

8 mituri despre marketing-ul digital

Shares

Multi dintre voi, probabil ati auzit destule despre marketing-ul digital.

Iar daca citesti acest articol, cu siguranta stii subiectul.

Ce este si mai interesant este ca toti am auzit mituri si conceptii gresite despre strategii de marketing, inclusiv marketing-ul digital. O parte din aceste mituri sunt mai des intalnite decat altele, in timp ce unele ar fi putut fi adevaruri in zilele de inceput ale marketing-ului digital.

Cu toate acestea, timpul a trecut si realitatile online s-au schimbat. Sfera digitala este in constanta schimbare si dezvoltare, si ce a fost candva adevarat, nu mai este aplicabil in prezent.

Deci te invit sa examinam impreuna cele mai comune mituri, in timp ce incercam sa descoperim adevarul din spatele acestor credinte – si sa invatam de asemenea din aceste realitati care ne pot ajuta sa devenim mai buni si mai eficienti in a ne dezvolta afacerea in era digitala.

Mitul 1: Marketing-ul digital poate rezolva toate nevoile unei afaceri

In aceasta era foarte dezvoltata a internetului, unde totul este condus de tehnologie si digital, Marketing-ul online este tot ce ai nevoie pentru a rezolva nevoile sau provocarile afacerii tale.

Marketing-ul traditional este complet invechit si nu mai este aplicabil sau efficient intr-o lume care a devenit digitala.

Businessman pressing social media button on digital map, futuristic technology

Realitatea:

Marketing-ul digital este o unealta foarte importanta pentru business in era internetului, dar nu este pastila universal vindecatoare a tuturor problemelor si nevoilor cu care se poate confrunta afacarea ta.

Marketing-ul digital este doar o parte integranta a unui plan de marketing multichannel, unde fiecare element, inclusiv marketing-ul traditional, este la fel de important ca celelalte.

In timp ce multi consumatori se bazeaza pe informatia pe care o iau de pe internet pentru a le influenta deciziile de cumparare, o parte si mai mare de consumatori se bazeaza pe bannere, ziare si reviste pentru a sti mai multe despre un brand sau produs.

Marketing-ul traditional este, fara indoiala, mai scump decat cel digital, dar in general, necesita mai putin timp pentru a fi executat si are un impact cu o durata mai mare.

Totusi, nici o forma de advertising nu este mai buna ca cea “din gura in gura”. Insa nu te grabi, poti amesteca si integra marketing-ul traditional cu cel digital si sa obtii cele mai bune rezultate utilizand un plan comprehensiv, multi-channel.

Mitul 2: Marketing-u digital este simplu, comparative cu cel traditional

Marketing-ul digital este un process mai usor si mai direct, care livreaza rezultate immediate in mai putin timp, comparativ cu marketing-ul traditional.

Procesul este echivalat cu realizarea unui blog si o setare simpla a profilelor sociale si voila – acum ai o campanie de marketing digital in actiune.

Realitatea:

Conform blogului Social Media Today, Marketing-ul digital nu este un panaceu – o pastila magica sau vreun vaccin care vindeca tot – exact ceea ce ar vrea companiile mici si mijlocii sa fie.

screen-shot-2014-12-14-at-11-40-48-pm

Acesta va lua o groaza de timp, si va necesita foarte multa munca si, de cele mai multe ori, rezultatele immediate pot fi frustrante si dezamagitoare.

Spre deosebire de marketing-ul traditional, unde elementul cheie este reclama, marketing-ul digital exista si este format intr-o arena-audienta targetata ce poate fi atinsa mai eficient prin intermediul conectarii, interactiunii si al comunicarii, precum si prin educarea pietei.

Acesta curinde mai multe tactici si tehnici care pot fi eficiente, doar daca sunt executate printr-o strategie comprehensiva, foarte bine planificata si de coeziune.

Audientele din acest mediu reactioneaza mai pozitiv la brandurile care se conecteaza cu ele atat la un nivel social si la unul mult mai personal.

Mitul 3: Marketing-ul digital este un sistem de “Setat si uitat”

Exact cum a procedat caracterul lui Kevin Costner, in filmul “Field of Dreams”, cand s-a bazat pe conceptul “If You Build It, They will Come”, tot ceea ce trebuie pentru ca marketing-ul digital sa functioneze, este sa-i aloci un buget, sa-l setezi. Apoi poti sa uiti de el pana la semestrul urmator.

Realitatea:

Marketing-ul Digital are nevoie mai mult decât sa postezi pe retele sociale sau pe un blog si sa astepti sa devina viral continutul tau din prima. Nu este un proiect pe care sa-l setezi o singura data si sa-l uiti, iar apoi sa te astepti sa primesti rezultate positive sau favorabile.

why-digital-marketing-strategy-1

Marketing-ul Digital necesită o strategie bine executată care implica planificare, testare, execuţie, întreținere și evaluare. Iar acești pași vizează în principal ispitirea oamenilor sa intre pe site-ul tau.

Dar ce se întâmplă când au ajuns acolo?

Ratele medii de conversie la vanzarea online la prima vizita sunt de doar 1-3%.

În cazul în care ai nevoie de rezultate mai bune, munca ta nu se încheie după ce un vizitator intră pe site.

Ai nevoie sa imbunatatesti si sa-ti dezvolti strategiile, sa obtii rate de conversie mai bune și sa generezi mai multe vânzări.

Mitul 4: Marketing-ul digital este fara costuri

Nu ai nevoie sa cheltui bani pentru a dezvolta o strategie de Marketing Digital.

Poti sa setezi site-uri web si profile de social media gratuit si sa te conectezi cu publicul tau tinta.

Realitatea:

Chiar daca nu costa la fel de mult ca marketing-ul traditional, marketing-ul digital cuprinde cateva costuri si un buget pentru a fi eficient.

graph-2-pie-chart

Conform HubSpot Academy, content marketing-ul, o parte integranta a marketing-ului digital, poate genera de 3 ori mai multe contacte decat marketing-ul traditional.
Cu 62% mai putine costuri – dar nu este gratuit!

Afacerile si agentiile de marketing care genereaza rezultate profitabile din marketing-ul digital stiu acest fapt si in general isi maresc alocarea de buget pana la 35% din bugetul lor de marketing pe 2016.

28% din ei isi reduc bugetele din reclame si isi canalizeaza fondurile catre digital.

Mitul 5: Marketing-ul digital poate produce ROI (return of investment) imediat

Creaza o campanie de marketing digital si cand aceasta porneste LIVE, vei avea venituri imediat.

Realitatea:

Multi proprietari de afaceri si chiar marketeri cred ca vor avea rezultate immediate de la marketing-ul digital. Daca ei cheltuiesc o anumită sumă X pe Reclama Pay-per-click, social media marketing sau SEO, atunci vor obține o sumă, de 3X sau 4X mai mare în vânzări și profit imediat.

roi_measure

Mulți au de fapt dificultati și consideră că este o provocare sa măsoare ROI-ul in Digital Marketing, conform unor studii realizate de SMART Insights.

Insa asta nu insamna ca ROI-ul din digital marketing nu este marurabil si posibil. Intr-o piata care este intr-o constanta evolutie si schimbare, pentru a-ti masora ROI-ul si pentru a-l realiza, vei avea totusi nevoie de timp.
Pe de alta parte, atunci cand rasplata vine, esti asigurat ca investitiile tale aduc rezultate, pregatind viitorul afacerii tale si a companiei tale pentru o cursa lunga.

Mitul 6: Marketing-ul digital este mai eficient in Cantitati Mari

Pentru a avea rezultate mai bune in urma marketing-ului digital, ar trebuie sa distribui o cantitate enorma de continut, sa generezi mii de click-uri si sa realizezi cantitati mari de link-uri referral.

Realitatea:

In perioadele de inceput ale marketingului digital, regula era sa generezi cat mai mult traffic si backlink-uri posibil, indifferent de unde proveneau acestea.

Acest model nu mai poate fi aplicat acum, deoarece schimbarile algoritmilor motoarelor de cautare ofera mai mult focus si valoare calitatii, nu cantitatii acestor link-uri, click-uri si continut.

rsz_istock_000031395704_full

Exact asa s-a intamplat si cu cunoscutul site SEO Hacker, unde site-ul a atins PageRank 5 cu doar 20.000 link-uri (practica opusa regulii de 100 mii sau 1 milion perceput ca cerinta pentru a avea un rang mare).

In loc sa se focuseze pe cantitate, ei s-au focusat pe dezvoltarea unei strategii de continut eficienta, link-uri transmise prin metoda din-gura-in-gura datorita continutului de calitate, interconectivitate eficienta si strategii de link-uri outbound.

Mitul 7: Marketingul digital este aplicabil doar pentru generatia mai tanara

Marketingul digital este eficient doar in tintirea generatiei HIP si a celor inebuniti de digital cu varste pana in 25 de ani.

Realitatea:

Compania care se ocupa cu analiza si interpretarea datelor, Emarketer, a raportat ca cel mai comun interval de varsta din site-urile de social media precum facebook este in 25-34 de ani, care compune un procent de 29.7%  din totalul tuturor utilizatorilor.f7da955791b3555c65afb6dde8fdc8a8

Intr-un alt raport al celor de la International Business Times, s-a evidentiat faptul ca facebok este dominat de utilizatori cu varste cuprinse intre 25 si 55 de ani – un grup demografic care are o putere de cumparare enorma.

Din rapoartele de mai sus ajungem la concluzia ca piata tinta pentru marketing-ul digital nu este limitata doar la generatia mai tanara. Marketingul digital poate fi utilizat pentru targeting sau re-targeting asupra consumatorilor din diferite grupe de varsta, chiar si cei care au deja 65 de ani, sau mai sus.

De aceea, tot ce conteaza este sa-ti cunosti foarte bine piata si publicul tinta, sa-ti “aranjezi” continutul si strategia pentru a-le exact ceea au isi doresc.

Mitul 8: Marketingul digital este eficient doar pentru anumite afaceri

Marketingul digital este aplicabil doar catre nisele de business care sunt destul de interesante pentru a crea un buzz online. Acesta nu va fi eficient pentru afacerile sau industriile plictisitoare, tehnice sau banale.

Realitatea:

Crezi ca aparatele de ras vechi nu sunt destul de interesante pentru a genera un buzz online?

Clubul din America “Dollar Shave Club”, a demonstrat ca poate sa transforme un oarecare produs plictisitor intr-o senzatie exclusiv online, si sa genereze destul profit in acest process.

connected-people-28c1b1f83dcd0cb3faea8dcf0891fde35b2e7030678670b1cb0ca54c74c7791e

Acelasi lucru poate fi adevarat pentru orice alta industrie sau afacere de nisa. Totul se reduce la alegerea canalului potrivit de marketing digital, canal care sa iti aduca maximum de interactiune cu publicul tinta.

La fel ca in Social Media, Companiile B2C nu vor avea aceleasi rezultate pe LinkedIn, cum ar avea pe Instagram sau Facebook.

Este o chestiune de cunoastere a pietei tinta si de utilizare a canalelor si continutului potrivit pentru a interactiona cu publicul tinta.

Cu siguranta ca pe undeva mai exista alte multe mituri despre marketingul digital, dar acestea ar trebui sa te ajute sa nu mai ai retineri cu privire la eforturile tale de marketing!

Fa un efor suplimentar in studierea si cunoasterea pietei tale tinta, identifica ce tip de continut prefera si formuleaza-ti strategiei potrivita pentru aceasta, doar asa vei avea interactiune si, deci, profit!

Iar daca simti ca ai nevoie de o mana de ajutor si vrei sa te ajut in gasirea si dezvoltarea marketing-ului digital pentrru compania ta, atunci lasa-mi un mesaj mai jos cu datele tale de contact si hai sa discutam!

 

About the Author Marcel Motruc

Traiesc calm si ma bucur de viata, imi place tot ce este frumos. Pasiunea mea este marketing-ul online si vanzarile (tot online) iar tot ce fac este pentru a-mi perfectiona aceste cunostinte.

follow me on:
>