Content Marketing: Cum sa atragi clienti mai multi si mai buni pentru afacerea ta - Online MARK
Online MARK
Shares

Content Marketing: Cum sa atragi clienti mai multi si mai buni pentru afacerea ta

Iti doresti sa atragi cat mai multi clienti ? Iti doresti clienti mai fideli care sa cumpere cat mai des de la tine ?

Daca raspunsul la cele 2 intrebari este Da atunci citeste in continuare.

Cred ca visul cel mai indraznet al oricarui antreprenor este sa-si vada cei mai buni clienti „batandu-i la usa” fara ca el sa depuna mari eforturi in acest sens.

Insa, cum de multe ori eforturile de promovare sunt mult mai mari decat efortul pentru productie, acest vis va fi putin probabil sa se indeplineasca.

Totusi exista o strategie prin care poti aduce clientii cei mai buni la usa ta aproape in mod automat.

Aceasta strategie care poate sa iti aduca clienti mai multi si mai buni se numeste content marketing.

Ce este content marketingul ?

Content marketingul inseamna sa creezi si sa oferi continut de valoare in mod gratuit pentru a atrage si a converti prospecti in clienti, si mai apoi clientii in cumparatori fideli.

Tipul de informatie pe care il oferi trebuie sa fie in legatura cu produsul sau cu serviciile pe care le oferi.

Cu alte cuvinte, vei educa oameni pentru ca ei sa te stie, sa te placa si sa aiba destula incredere in tine pentru a cumpara sau pentru a face afaceri cu tine.

Spre deosebire de reclamele standard, unde esti intreupt in timpul unui film sau atunci cand urmaresti un video pe youtube, Content marketingul este construit pe ideea de permisiune.

Practic, este marketingul pe care noi l-am invitat in viata noastra, si de multe ori il distribuim pentru a-l face cunoscut si prietenilor.

Inbound marketing

Mai nou, termenul de inbound marketing a inceput sa fie din ce in ce mai folosit si semnifica acel tip de marketing care permite clientilor sa se indrepte din propria vointa spre un anumit brand decat ca brandul sa incerce sa capteze atentia clientilor prin reclame.

Astfel, ideea este construita pe presupunerea ca daca tu oferi continut de calitate, atunci clientii se vor indrepta spre afacerea ta atunci cand au de rezolvat o problema.

Pentru a intelege un pic mai bine acest lucru hai sa analizam o cautare pe Google.

Sa presupunem ca un client cauta sfaturi despre gradinarit pe Google. Sansele sunt ca in pagina cu rezultate sa ii apara diferite bloguri cu articole care sa ii ofere sfaturi despre gradinarit.

Aici intervine insa algoritmul Google. Astfel, pentru ca Google prioritizeaza rezultatele locale, daca o companie locala cu acest domeniu de activitate are un blog cu articole despre sfaturi de gradinarit atunci aceasta va aparea cat mai sus in rezultatele afisate in motorul de cautare.

Deci, pentru compania locala acest lucru este o tehnica de inbound marketing, caci clientul este cel care ajunge primul la ei.

De ce nu functioneaza content marketingul pentru oricine si ce ar trebui sa stii ca aceasta metoda de promovare sa functioneze si pentru tine?

In primul rand, putini anteprenori fac legatura dintre content marketing si propriile obiective de business.

O data ce nu intelegi din start cum functioneaza un lucru, nu il poti folosi cum trebuie pentru a aduce rezultatele dorite.

In al doilea rand, content marketigul necesita o investitie de timp si efort, uneori si bani. Aceasta investitie insa nu o poti recupera imediat.

Content marketingul are nevoie de obicei de cel putin cateva saptamani, uneori chiar luni pentru a aduce rezultate.

Atunci cand le aduce insa, aceste rezultate sunt de cele mai multe ori peste asteptarile anteprenorilor. Trebuie doar sa ai rabdare si sa iti faci treaba cum trebuie.

Ce nu este content marketingul ?

Uneori, pentru a intelege un termen cum trebuie, trebuie sa vedem si ce nu este.

Content marketingul poate semnifica multe lucruri, dar cu siguranta nu este:

  • Despre tine – spre deosebire de reclame, care sunt in majoritatea timpului despre companie, in content markting continutul este despre client. Despre problemele lui, despre solutiile la acele probleme, etc.
  • Nu este despre produsul tau – Continutul tau in content marketing nu este despre produsul tau, ci despre cum poti prin acel continut sa il ajuti pe client sa reuseasca.
  • Nu este despre vanzari directe – Cum am spus si mai sus, content marketingul este o metoda care are nevoie de timp. Doar in timp poti transimte incredere prin continut de calitate catre client si poti crea loialitate in brandul pe care il reprezinti.
  • Nu este despre creativitate – In lumea reclamelor creativitatea este rege. In content marketing misiunea este mai mare. Este educarea pietei!

Cum s-ar schimba afacerea ta daca ai avea acces la o piata cu milioane de potentiali clienti?

In primul rand gandeste-te ca in 2016 peste 11.000.000 de romani au folosit internetul.

O crestere cu peste 2.ooo.ooo fata de anul 2012 si inca nu s-a terminat anul!

Iar aici nu ii punem la socoteala si pe romanii din afara tarii unde rata folosirii internetului este mai mare.

Insa, de ce sa ne gandim doar la romani ?

Cum spunea si Donald Trump: ”De ce sa gandesti mic cand poti sa gandesti mare?”

Sursa statistici

E posibil sa te gandesti, cum ma ajuta asta pe mine ? Sau, ce fac acesti oameni pe internet ?

Unii ar putea spune ca acestia pierd vremea…

Se poate, insa sunt altii care fac mai mult de atat.

Spre exemplu, se educa, cauta diferite produse si servicii, se informeaza asupra lor, cauta diferite surse de informare, fac cumparaturi online.

Conform cifrelor si estimarilor principalilor jucatori din comertul electronic din Romania impreuna cu GPeC, valoarea totala a retail-ului online autohton a crescut de la 1,1 Miliarde EUR în 2014 la peste 1,4 Miliarde EUR în 2015.

Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) si nu la servicii, plati de facturi la utilitati, bilete de avion, rezervari hoteliere sau de vacante si calatorii, etc.

Sursa o gasesti aici

Aceste cifre ar trebui sa te bucure daca esti anteprenor si sa te puna pe treaba, asta pentru ca internetul este cel mai ieftin, cel mai mare si cel mai eficient canal de marketing!

De ce este absolut necesat sa faci content marketing ?

Pentru ca iti educi clientii. Iar un client educat va consuma mai mult si va fi mai fidel celui care l-a educat.

In acest fel va deveni un fan in adevaratul sens al cuvantului.

Si toata lumea stie un lucru, fanii intotdeauna stiu foarte multe despre brandul oferit, despre echipa favorita, etc.

Cum poti folosi acest lucru in avantajul tau ?

Simplu!

Cu cat vor sti mai mult despre brandul tau, cu atat il vor iubi mai mult!

Formula prin care sa faci content marketing (nu e magica!)

Pentru inceput, poti incepe cu urmatoarea formula, este generala si si-a definit utilitatea de-a lungul timpului.

  1. Creeaza continut valoros, continut scris sau vizual care sa il ajute pe client
  2. Posteaza acel continut, de obicei pe propriul blog
  3. Distribuie continutul pe canalele de social media
  4. Creste-ti audienta, prin continut valoros cresti increderea clientului in compania ta si implicit iti cresti si audienta

Spre final, lasa-mi un comentariu cu domeniul in care activezi si problemele pe care le intampini in promovarea online si poate iti voi putea da o mana de ajutor.

Iar daca vrei mai mult de atat, sa te ajutam personal, ne gasesti aici.

Mult succes in educarea pietei!

Cu prietenie,

Stefan Vandalac.

About the Author Stefan Daniel Vandalac

Cuvintele ma reprezinta. Tot ceea ce scriu explica o mica particica din mine. Sunt curios si imi place sa aflu lucruri noi permanent.

follow me on:
>