Cum sa iti creezi o strategie pentru content marketing - Online MARK

Cum sa iti creezi o strategie pentru content marketing

In articolul anterior am vorbit despre ce este content marketingul si cum, daca il folosesti, sa atragi mai multi clienti pentru  afacerea ta. Daca nu l-ai citit inca, iti recomand sa il citesti inainte de a continua acest articol.

Acestea fiind spuse, sa revenim.

Chiar trebuie sa imi construiesc o strategie pentru content marketing?

          Da, trebuie! Asa cum statisticile ne arata de la an la an, nu doar ca trebuie sa ai o strategie, dar trebuie sa o si arhivezi. In acest fel iti formezi o privire de ansamblu asupra a ceea ce functioneaza sau nu. Mai mult chiar, cei ce si-au arhivat strategia:

  • Sunt mult mai predispusi sa se considere mai productivi in materia de content marketing;
  • Se simt mai putin amenintati de provocarile ce apar in fiecare aspect al content marketing-ului;
  • Se considera mai eficienti in folosirea tehnicilor pentru content marketing cat si pentru canalele de social media;
  • Sunt mai abili sa justifice un procent mai mare al cheltuielilor din bugetul pentru content marketing.

Ce ar trebui sa contina strategia mea de content marketing?

          Pentru inceput gandeste-te la strategia pentru content marketing ca la o ”conducta” care sa uneasca aspectele cheie ale afacerii tale cu nevoile clientilor tai.

Sigur ca, nu exista o reteta universala, definitiva pe care sa o urmezi ca la carte si sa ajungi la rezultate. Iar cum fiecare afacere are propriile particularitati, la fel si fiecare strategie pentru content marketing are propriile particularitati.

Totusi, studiind mai multe strategii, vei vedea ca in majoritatea se regasesc 5 componente comune:

1. Pledeaza pentru inovarea business-ului prin content marketing

Atunci cand lucrezi intr-o firma trebuie sa pledezi in fata superiorilor tai cu motivele pentru care doresti sa creezi content de calitate. Va trebui sa le expui viziunea ta despre ceea ce vrei sa obtii prin crearea de content precum si riscurile implicate, astfel incat sa obtii permisiunea lor de a incepe.

2. Construiesteti propriul plan pentru content marketing

Aici descrii obiectivele pe care doresti sa le atingi prin content marketing. Descrii valoarea pe care vrei sa o oferi celor ce te vor citi, precum si detalii despre propria afacere. De asemenea, tot aici descrii si obstacolele si oportunitatile care crezi ca vor aparea pe parcursul executarii planului.

3. Cine este avatarul clientului tau si mapa de continut

Aici descrii cat mai specific audienta pentru care vei crea continut, care sunt nevoile lor, care sunt dorintele lor, cine sunt ei, ce valori au, cum crezi ca vor reactiona la diferite tipuri de content. De asemenea, ar fi indicat sa iti construiesti o mapa a continutului pe care il vei oferi avatarului tau. In acest fel poti urmari traseul continutului tau si te poti apropia din ce in ce mai mult de dorintele cititorilor tai.

4. Povestea brandului tau

In aceasta parte vei descrie ce idei si valori vrei sa transmiti, cum mesajele tale difera fata de cele ale concurentei. Tot aici vei descrie cum crezi ca vor evolua lucrurile o data ce ai luat contact cu audienta ta.

5. Construieste un plan pentru modul in care iti vei impartasi continutul

Acest plan ar trebui sa includa detalii despre platformele pe care le vei folosi pentru a-ti spune povestea, dupa ce critereii le vei alege, ce obiective iti propui pentru fiecare astfel incat sa obtii o rata a conversiei cat mai buna.

 

Trebuie sa vorbesc si cu celelalte departamente despre strategia pentru content marketing?

          Raspunsul nostru este DA, ar trebui. Chiar si celor ce nu sunt neaparat direct implicati in acest proces al content marketing-ului.

In organizatiile mai mari acest lucru nu este discutabil, ci chiar necesar. Astfel poti fi mai eficient si mai rapid in indeplinirea propriilor obiective.

Cum sa faci asta?

Pe scurt, foloseste principiile content marketingul pentru a le ”vinde” strategia ta de content organizatiei din care faci parte.

Care sunt valorile organizatiei tale?

Care sunt valorile oamenilor din organizatie?

Ce principii din content marketing se potrivesc departamentului X, dar departamentului Y?

Aceste intrebari ar trebui sa te ajute sa determini ce componente din strategia ta de content sunt cele mai potrivite pentru fiecare departament din organizatie, obtinand impact maxim.

Cat de des ar trebui sa imi actualizez strategia de content marketing?

Unele parti ale strategiei tale de marketing ar trebui sa ramana neatinse pe masura ce programa creste si evolueaza – spre exemplu misiunea ta si obiectivele de business.

Mai mult chiar, acest doua concepte cheie ti le notezi pe o foaie de hartie si le pui undeva la vedere pentru atunci cand creezi continut. In acest fel vei sti tot timpul ce valori vrei sa transmiti cititorului prin ceea ce scrii.

Pe de alta parte, unele aspecte ale strategiei ar fi indicat sa le actualizezi la o anumita perioada de timp. Perioada pe care o stabilesti tu in functie de rezultatele pe care le ai, in functie de obiectivele noi pe care le adaugi pentru business-ul tau, etc.

Exemple: actualizarea postarilor pe facebook in functie de ceea ce are impact mai mare asupra publicului tinta, actualizarea postarilor in functie de subiectele in voga, etc..

Spre final, lasa-mi un comentariu cu domeniul in care activezi si problemele pe care le intampini in promovarea online si poate iti voi putea da o mana de ajutor.

Iar daca vrei mai mult de atat, sa te ajutam personal, ne gasesti aici.

Mult succes in dezvoltarea propriei strategii!

Cu prietenie,

Stefan Vandalac.

About the Author Stefan Daniel Vandalac

Cuvintele ma reprezinta. Tot ceea ce scriu explica o mica particica din mine. Sunt curios si imi place sa aflu lucruri noi permanent.

follow me on:
>